03 september 2020

Orville Peck


Ik smelt bijna wanneer de EP Show pony van Orville Peck start als ware de muziek gecomponeerd door Ennio Morricone en dan volgt ook nog een stem die lijkt op die van Elvis Presley. Dat is het moment waarop Peck al niets meer verkeerd kan doen voor mij en ik deze EP in mijn hart sluit. We zijn dan amper 20 seconden ver.
Dat ik me zo snel gewonnen geef, gebeurt niet zo vaak. Gelukkig krijg ik er geen spijt van. De Canadees slaat erin met zijn diepe stem een soulvolle gloed te geven aan de songs die in essentie countryliedjes zijn. Drive me, crazy bijvoorbeeld is een sleper die zijn tenen doopt in plassen van soul. De country komt dan weer helemaal tot zijn recht in het duet Legends never die met Shania Twain (jaja, haar ken je vast nog van That don't impress me much).Afsluiter Fancy laat nog eens horen hoezeer The King doorklinkt in de stem van Peck.

Beluister hieronder de volledige EP:

Geen opmerkingen: