08 februari 2018

Vox Low


Het Parijse duo Vox Low bracht net zijn titelloze debuut uit. Voor mijn lief, als tiener al een fervente fan van The Sisters Of Mercy, is het alvast een plaat om duimen en alle andere vingers bij af te likken. Is het album van Simple Minds waar we het gisteren over hadden al een ware nostalgietrip, dan is deze plaat dat in feite nog veel meer. En laten de Simple Minds het favoriete album ooit voor mijn lief uitgebracht hebben (New gold dream), dus je snapt dat ze deze week mijn blog met nog meer aandacht zal lezen...
Mijn persoonlijke favoriet is Rides alone dat genoeg variatie toont om de voorbeelden waaraan de Fransen zich gespiegeld hebben, van zich af te schudden. Ook Something is wrong klinkt lekker donker en toch aanstekelijk genoeg om de dansbenen die ik mis tot beweging aan te zetten.
New wave is dus nog lang niet dood, bewijzen deze twee Parijzenaars. Lang leve new wave!

Beluister het volledige album hieronder:

Geen opmerkingen: