30 april 2020

Vanessa Peters


Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit gehoord had van Vanessa Peters tot ik over haar nieuwe album las op muziekblog De krenten uit de pop. Deze Amerikaanse is nochtans niet aan haar proefstuk toe. Mixtape is al haar zevende full album als solo-artieste, naast twee EP's en drie albums met Ice Cream On Mondays. Deze plaat is een buitenbeentje in haar oeuvre omdat ze enkel covers bevat.
Opener Aside klinkt heel erg als The Breeders en daarmee heb je mijn aandacht natuurlijk meteen goed vast. Verder zijn er prachtige versies te vinden van Bizarre love triangle (New Order), Pink rabbits (waarvan het me lijkt dat The National hier zelf ook vrolijk van mag worden) en Tom Petty's You and me. Er worden songs van singer-songwriters die hier een pak minder gekend zijn, onder handen genomen en het resultaat is nooit minder dan goed. De Texaanse heeft een mooie keuze onder haar favorieten gemaakt en daarvan een persoonlijke versie afgeleverd en dit "tussendoortje" in coronatijden lijkt daarmee een mooie toegangsdeur te zijn tot haar eigen werk.

Beluister hieronder het volledige album, dat je hier kan kopen via haar Bandcamp-pagina:

Geen opmerkingen: