06 februari 2024

Isla

Josh Rouse kent u misschien al maar wist u dat hij een zij-project heeft waarmee hij in 2021 al een album uitbracht (The Mediterrenean gardener)? Nu is er een opvolger van dat project, Isla. Deze keer betreft het een EP, Oceanside.
De vijf songs op de EP klinken zo relaxed als de titel en de hoes al laten vermoeden. Opener Down by the oceanside is zomerser dan een parasol en Hurricane heeft de cruise control opgezet zodat je ongestoord kan genieten van het uitzicht tijdens het rijden. Helaas ben ik minder te spreken over Milwaukee dat teveel moderne dancepop achterna loopt waarmee de hitparades al te veel gevuld zijn naar mijn smaak. Maar gelukkig wordt het gevolgd door Valerie Marquee dat slimmer omgaat met electronica en wel weet te bekoren. Afsluiter Photograph is dan weer voor mij weer een twijfelgeval. Ik hoor goede elementen maar tegelijk doet het nummer me iets te veel zijn best om ook de meer hitgevoelige radiostations te verleiden tot airplay.

U kan de EP hieronder beluisteren en kopen via de Bandcamp-pagina van Josh Rouse:

Geen opmerkingen: