03 april 2024

Aprilchallenge - dag 3: een song die onterecht veel te weinig bekend is

In mijn mailbox krijg ik veel aankondigingen en promomails van (veelal onbekende) artiesten en heel soms zit daar een pareltje tussen dat ik anders nooit had leren kennen. Zo verging het ook in 2009 toen de Canadese band In-Flight Safety me liet kennismaken met hun album We are an empire, my dear. Ik was meteen helemaal weg van hun muziek, opgenomen in een leegstaand schoolgebouw in Nova Scotia. Ik postte erover en we mailden wat heen en weer en uiteindelijk mocht ik zelfs een wedstrijd hosten op mijn blog waarbij je één van de twee CD's die ze mee doorstuurden van hun plaat kon winnen.
De song die ik koos voor de challenge, is overigens ooit gebruikt in de tv-serie The office (US). Ik koos hem ook in mei 2009 als "lied van de week". Of de band nu nog actief is, is wat onduidelijk. Hun meest recente release (de EP Stockholm) dateert toch ook alweer van 2016 maar gelukkig hun laatste Facebook-post van vorig jaar. Maar dit prachtnummer zal voor altijd blijven bestaan en het zou zo fijn zijn als meer mensen dit nummer zouden kennen en omarmen.

Model homes - In-Flight Safety

Geen opmerkingen: