10 april 2024

Aprilchallenge - dag 10: een song van de eerste artiest die je goed vond

In het lager middelbaar begonnen veel van mijn klasgenoten fan te worden van één artiest of band. Populair daarbij waren The Cure en U2 en die twee "fanclubs" konden elkaar niet luchten. Zelf had ik niet echt een voorkeur maar zoals dat gaat op die leeftijd, wilde ik er graag bijhoren en vond ik dus dat ik ook maar fan moest worden van iemand. Ik vond de nummers van Duran Duran die ik kende wel goed dus ik vroeg aan een klasgenoot, die fan was van hen, of hij eens al hun muziek voor mij op cassette wilde zetten. Na beluistering heb ik dus in feite gekozen voor Duran Duran (die zullen daar héél verguld mee geweest zijn).
Intussen is mijn smaak uiteraard geëvolueerd maar ik heb nog wel een boontje voor de Duran Duran uit de jaren tachtig, al kan dat ook vooral nostalgie zijn natuurlijk. Dit nummer vond ik toen al één van hun beste en dat is het misschien wel nog steeds:

Union of the snake - Duran Duran

Geen opmerkingen: