18 februari 2012

Ongeletterd concert : J. Keens Balloon Flight


Op zaterdag 4 februari speelde J. Keens Balloon Flight het eerste Ongeletterd concert, een huiskamerconcert in mijn living. De jonge singer-songwriter speelde onversterkt, met niet meer dan een gitaar en zijn eigen, mooie stem.
De al bij al korte set was evenwichtig opgebouwd uit oudere nummers en enkele nieuwe songs, en we hoorden enkele mooie en verrassende covers. Enkele liedjes werden ook ingeleid met een mooi verhaaltje, zoals de totstandkoming van Meaningless boy, dat geschreven werd voor het kaasmuseum van Passendale. Je hoort ook dat deze zanger gegroeid is: tussen de oudere en nieuwere nummers hoor je wel wat verschil. Ze klinken meer voldragen...
We waren overigens erg onder de indruk van de gedurfde, akoestische cover van Idiotheque van Radiohead, een nummer dat in de gestripte versie zo basic klinkt dat je er voor of tegen bent. Een tussenweg lijkt me haast onmogelijk.
Ook de 2 toegiften waren covers. Het van Adele bekende Dylan-nummer To make you feel my love kwam goed tot zijn recht in de akoestische versie, en de stem van J. Keens Balloon Flight maakt er een persoonlijke interpretatie van. Hij klinkt noch als Dylan noch als Adele...
Ook Hey ya van Outkast was een bijzondere cover, en sloot een mooi, maar wat kort concert perfect af...

Setlist :

1. Crime Of Mother Nature
2. Ark Of Noah
3. Coming Of Age
4. Bozo The Clown
5. Endless Talking
6. Scary Voices
7. Bone Collector
8. Meaningless Boy
9. Idiotheque
10. Funeral March

11. To Make You Feel My Love
12. Hey Ya


Scary voices :

3 opmerkingen:

zapnimf zei

Je vergeet over het onevenaarbare publiek te schrijven!

Wij waren er graag bij iig.

Sven zei

Over het publiek plan ik een aparte blogpost, zo goed was het!

Leuk te horen dat jullie er graag bij waren :)

Annelies zei

ik had al van huiskamerconcerten gehoord maar vraag mij af hoe je zoiets organiseert? zou graag ooit eens een optreden bij mij thuis laten doorgaan.