15 april 2015

Lied van de week: week 16 - 2015

De jaren van verstand - Jonas Winterland


 
Muzikaal is het echt wel wennen, die nieuwe single van Jonas Winterland. In 2013 viel ik voor zijn debuutalbum Mensen zijn gemaakt van dun papier, maar deze single uit het in januari (in relatieve stilte) verschenen vervolg Zwaartekracht en andere verzinsels laat ons kennismaken met een moderner, rockender geluid, een eindje wegwandelend van de kleinkunst. Tekstueel echter blijft Winterland op vertrouwd terrein.

Je kan het album hier kopen.

Lyrics:

U zal het altijd zien
Het allerlaatste glas
Blijkt het voorlaatste te zijn
Met een zatte kop
Om vier uur 's nachts in Brussel-Zuid
Wachtend op de eerste trein


Op de school van ons leven
Val ik door de mand
Het is wachten op
De jaren van verstand


Ik kom onder de mensen
'k Vertoon dan op verzoek
Sociaal menselijk gedrag
Er liggen honderd maskers
In de kelder van mijn huis
Daar uit kies ik elke dag


Op de school van het leven
Val ik door de mand
Het is wachten op
De jaren van verstand

Op de school van het leven
Val ik door de mand
Ongeduldig
Naar de jaren van verstand


De vader van mijn moeder
Zat al lang onder de grond
Toen ik wist wat ik nog zeggen wou
Wijsheid met vertraging
Even zinloos als de man
Die in de winter graag betoogt tegen de kou


Maar op de school van het leven
Val ik door de mand
Het is wachten op
De jaren van verstand

Op de school van het leven
Val ik door de mand
Ongeduldig naar de jaren
Honger naar de jaren
Snakkend naar de jaren
Van verstand

Geen opmerkingen: