01 juli 2013

Lied van de week: week 27 - 2013

Came back haunted - Nine Inch Nails


 
De nieuwe single van Nine Inch Nails vond ik eigenlijk niet veel bijzonders, maar ik merk dat de song toch wel blijft hangen bij meerdere beluisteringen. Het meest opvallende is echter de clip: die werd geregisseerd door David Lynch. Je herkent de hand van de meester (die onder meer The elephant man maakte, waar ik bij sommige beelden aan moest denken) er meteen in. De video kreeg een waarschuwing mee voor epilepsie-lijders. Dat is niet onnodig: de clip is visueel heel druk en bevat flitsende beelden. David Lynch en Trent Reznor werkten eerder als samen (voor Lost highway) en deze nieuwe samenwerking kan alvast op heel wat aandacht rekenen.

Dit nummer staat op het in september te verschijnen album Hesitation marks, dat je wel al kan bestellen.

Lyrics:

Ha-ha-haunted
The throat is deep and the mouth is wide
Saw some things on the other side
Made me promise to never tell
But you know me, I can't help myself

Now I've got something you have to see
They put something inside of me
The smile is red and its eyes are black
I don't think I'll be coming back

I don't believe it
I had to see it
I came back haunted
I came back haunted

I said goodbye but I
I had to try
I came back haunted
C-c-c-came back haunted

Everywhere now reminding me
I am not who I used to be
I'm afraid this has just begun
Consequences for what I've done, yeah

I don't believe it
I had to see it
I came back, I came back haunted
C-c-c-came back haunted

I said goodbye but I
I had to try
I came back, I came back haunted
I c-c-c-came back haunted

I don't believe it
I had to see it
I came back, I came back haunted
C-c-c-came back haunted

I said goodbye but I
I had to try
I came back, I came back haunted
C-c-c-came back haunted

They tried to tell me but I
I couldn't stop myself and I
I came back, I came back haunted
C-c-c-came back haunted

Just can't
Stop
Came back ha-ha-haunted
[x9]
Just can't
Stop

Geen opmerkingen: