06 april 2018

The Vaccines


Ik herinner me nog de opwinding die ik voelde bij What did you expect from the Vaccines? van The Vaccines. Post break-up sex en Wetsuit waren singles als huizen, als de rots Petrus zelfs waar een nieuwe Messias met gemak zijn kerk kon op bouwen. Die ebde helaas daarna met de opvolgers wat weg maar vooraf las ik dat de band er met Combat sports opnieuw een ferme lap wou op geven en hoop gloorde in mijn ogen en oren.
Put it on a t-shirt is alvast een veelbelovende songtitel en het is echt wel een nummer dat je aandacht verdient. Je hoort dat de Londenaren nog steeds weten hoe ze een aanstekelijke song in elkaar moeten steken. I can't quit is zelfs nog een tikje beter en kan uitgroeien tot een geheide hit. Hier schurkt de band ook wat aan tegen Franz Ferdinand en het vroege Bloc Party. Your love is my favourite band mag zich ook kronen tot uitstekend werk van dit vijftal. Het is pas bij het zesde nummer op de plaat, Young American, dat mijn enthousiasme wat minder wordt. Op Nightclub echter komt het volle potentieel van de groep weer naar boven. En daarna blijft het niveau hoog.
Zo kunnen we besluiten dat The Vaccines inderdaad een heel goeie plaat afleveren, dat ze het nog steeds kunnen en als van de elf songs er slechts één wat tegenvalt, mag je spreken van eindejaarslijstjesmateriaal.

Beluister hieronder het volledige album:

Geen opmerkingen: