17 april 2017

Sorority Noise


Slechts een half uur duurt You're not as ____ as you think van Sorority Noise, doch meer heeft dit derde studio-album niet nodig om het Amerikaanse viertal uit de vergetelheid te catapulteren. De plaat klinkt aanstekelijker dan een lucifer gedoopt in kerosine, opzwepender dan het attribuut van een dominatrix en prettiger dan een dagje in een avonturenpark waar je als eerste alle attracties mag uitproberen.
De mengeling van emo en punk tilt songs als No halo, A portrait of en Disappeared naar een niveau dat ik zelfs van Blink 182 of Sum 41 zelden hoorde. Toch is de band ook in een rustiger song overtuigend: First letter from St. Sean raakt me meer dan ik zou verwachten. A better sun doet me denken aan Ben Folds Five. Enkel in afsluiter New moon ben ik wat teleurgesteld. De rommelige, zelfs povere geluidskwaliteit evoceert lo-fi bands uit de jaren negentig; het is dan wel jammer dat deze song te weinig om het lijf heeft om zijn plaats tussen de rest te verdienen.

Beluister hieronder het volledige album:

Geen opmerkingen: