23 april 2017

Kendrick Lamar


Zo goed als To pump a butterfly is Damn. niet, maar Kendrick Lamar kiest er wel voor hardere songs (muzikaal dan) en laat dat net het soort hiphop zijn dat ik altijd al het liefst heb gehoord. Mij hoor je dus niet klagen over dit album, dat na Untitled unmastered al het tweede album is van de hogepriester van de hiphop sinds diens hierboven genoemde knaller (lees hier nog maar eens wat ik daar toen van vond).
Er was al Humble. dat onlangs lied van de week was en dat me nog steeds meteen de radio luider laat zetten telkens het langskomt, maar ook DNA. klinkt harder dan de meeste songs op To pimp a butterfly. Opmerkelijkste gasten op deze plaat zijn Rihanna (op Loyalty.) en U2. Het viel me overigens meteen op XXX. (waarop U2 meedoet) een beetje lijkt op Lemon uit Zooropa, door de manier waarop de parlando over de muziek gelegd wordt.
Met deze plaat laat Kendrick Lamar ook enkele andere aspecten van zijn muziek op de voorgrond treden en hij bewijst nog steeds dat hij veel te vertellen heeft. Het kost altijd wat moeite om de lyrics te volgen bij dit genre, maar hier loont het zeker de moeite.

Beluister hieronder het volledige album:

Geen opmerkingen: