26 november 2015

Barst


Op Record Store Day kocht ik in de Consouling Store de cassette van Barst, Re-source. Het werd een aangename kennismaking met het project van Bart Desmet uit Halle.
Intussen mocht ik kennismaken met The downfall, een nieuwe cassette release die net als Re-source uitgebracht is op 50 exemplaren. Als voorloper van een nieuwe album in 2016 bevat deze tape twee versies van één song. Op de A-zijde trekt Abyss zich bijzonder langzaam op gang. Het duurt een tijd eer je zwakjes geluid hoort (afhankelijk natuurlijk van hoe luid je je stereo zet). Daarna galoppeert de song doorheen een half uur van je tijd. Die galop betekent niet zozeer dat een hels tempo aangehouden wordt, als wel dat het ritme dat herhaald wordt, me daaraan doet denken.
In Ascend, de B-zijde, lijkt de nadruk minder te liggen op de percussie maar meer op de melodie en iets wat ik als zanglijn wil omschrijven, maar buiten de oevers van dat begrip treedt. Persoonlijk verkies ik alvast deze versie.

Je kan de tape via de Bandcamp-pagina digitaal beluisteren:

Geen opmerkingen: