17 september 2018

Black Tusk


Nog een tip die ik kreeg van Mike van Consouling, was deze plaat van de Amerikaanse sludge metal band Black Tusk. En dat ik die tip volgde, beklaag ik me geen moment want dit is hoe ik mijn metal nog het liefst heb: hard, ritmisch en melodieus.
Na een gesproken inleiding (A perfect view of absolutely nothing) gaat het viertal uit Georgia al meteen helemaal loos op Closed eye. Het tempo gaat amper omlaag, tenzij dan in songs als Scalped dat zo melodieus is dat het in een ideale wereld een popnummer bovenaan de hitlijst zou worden. Maar dan barst het helemaal los en wordt die ambitie (die de band wellicht nooit had) meteen om zeep geholpen.
Het hele album door schotelt Black Tusk ons opwindende metal voor en daar belast ik mijn nekspieren hevig headbangend met plezier mee.

Je kan dit album hier kopen via hun Bandcamp-pagina en het alvast hieronder beluisteren:

Geen opmerkingen: