30 november 2019

Prong


Van Prong het ik in mijn platenkast de lp Rude awakening, een schijf metal om u tegen te zeggen. Niet dat ze echt tot de absolute top van het genre behoren wat mij betreft, maar af en toe luister ik naar de band en het valt me ook nooit echt tegen. 
Nu is er een EP, Age of defiance, vijf songs lang met in totaal een duur van nog geen twintig minuten. Toch mag je je verwachten aan melodieuze en weliswaar stevige, maar toch nog behapbare metal, die niet enkel de fans van het genre zal kunnen bekoren. Op deze EP hernemen ze zelfs (toeval bestaat niet!) Rude awakening, zij het in een iets meer geschaafdere en radiovriendelijkere versie. Van wie meedeed op de originele versie, is enkel zanger Tommy Victor overgebleven. 
Mijn persoonlijke favoriet is Another worldly device, dat heel stevige rock omvat die de oren niet aanvalt als Al-Qaeda de Twin Towers, maar toch genoeg energie bezit om de luisteraar mee te nemen in een metalbeleving.

Beluister hieronder de volledige EP:

Geen opmerkingen: