03 augustus 2015

Dioniss zomerterras: Sue Me Charlie


Aan de vooravond van het eigenlijke Dioniss festival in Sint-Denijs-Westrem was er al het zomerterras op het gemeenteplein. De runner-up van de wedstrijd die de organisatoren hadden uitgeschreven voor jonge bands, mocht op een podium aldaar spelen en dat bleek toch wel Sue Me Charlie te zijn, zeker...
De band ken ik al heel goed en ze speelden zelfs ooit in mijn huiskamer, dus het was leuk hen nog eens weer te zien. Het was jammer dat het publiek vooral voor het eten, de drank en het praten met elkaar was gekomen, want al vanaf opener A pair of lips bewezen de Antwerpenaren dat hun intelligente pop onderschat wordt. Gedreven door de ritmes van drummer Charlotte Schellen en bassist Sam Huysmans valt het op hoezeer ook gitarist-zanger Michael De Coster zich invoegt in die keuze om ritme de songs te laten schragen, dragen en overheersen. 


In een goed opgebouwde set bleken de singles Are you watching closely? en But the blinds are down nog steeds mijn persoonlijke favorieten. De korte set smaakte naar meer en dat kan gelukkig binnen enkele weken (22/8) al op het fijne festival Into The Trees in Lille (provincie Antwerpen).



Setlist:
  1. A pair of lips 
  2. Mine is yours 
  3. Quit while you're ahead 
  4. Hello nonentity 
  5. In our birthday suits 
  6. Are you watching closely? 
  7. Ill Luck 
  8. Bogus Brains 
  9. But the blinds are down

Geen opmerkingen: