18 juli 2018

Wiz Khalifa


Vijfentwintig songs, anderhalf uur lang: de vraag die ik me daarbij vooraf stelde, is of Wiz Khalifa, de grote favoriet van mijn zoon, zich niet vertilt aan zoveel ambitie. Hij mag dan wel de hulp ingeroepen hebben van grote namen zoals Snoop Dogg, Gucci Mane en zelfs Bone Thugs-N-Harmony, maar op het einde van de rit moet je het wel zelf waarmaken natuurlijk...
Eest het goed nieuws: er staan alvast enkele fijne songs op deze plaat. Blue hunnids drijft op een goeie beat en de medewerking van Jimmy Wopo en Hardo zorgt ook voor vocale afwisseling. Ook Snoop Doggs bijdrage aan Penthouse tilt het nummer naar een hoger niveau. En de samenwerking met Gucci Mane op Real rich brengt blijkbaar ook het beste in Wiz naar boven. Bootsy bellows kan bogen op een heerlijk baslijntje en King kan met gemak lijstjes halen met de betere hiphopnummers van dit jaar. 
Helaas blijkt onze vrees bewaarheid: de 25 songs bevatten te weinig variatie en er zit niet echt één uitschieter in, één single met de impact van zeg maar een Black and yellow. Ik vrees zelfs dat deze plaat ook voor een jonge fan als mijn zoon te weinig overtuigend is opdat hij zich niet in de toekomst naar andere, meer opwindende rappers zou wenden.

Beluister hieronder het volledige album:

Geen opmerkingen: