11 september 2016

Wilco


Wilco is zo één van die bands waarvan ik elke plaat zondermeer goed vind, maar die ik toch niet echt volg (er valt zoveel muziek te volgen hé). Af en toe mis ik dus een album wanneer het uitkomt, maar met het nieuwe Schmilco heb ik dat niet laten gebeuren.
Wereldschokkend of radicaal vernieuwend zijn de twaalf songs niet, steengoed daarentegen wel. Normal American kids klinkt alsof de zonen van Randy Newman een indieband begonnen zijn. Common sense laat zich niet voor één gat vangen: na bijna een minuut verovert een Latino met een gitaar het nummer om het naar zijn hand te zetten. De schijnbare zorgeloosheid van Nope werkt aanstekelijk. 
De plaat telt geen zwak moment. Anderzijds kan ik ook niet meteen een uitschieter opnoemen. Laat ik het er dus op houden dat dit een erg consistente, goeie plaat is van een groep die ten allen tijde uw aandacht verdient.

Je kan het volledige album hieronder beluisteren:

Geen opmerkingen: