18 september 2015

Lied van de week: week 38 - 2015

Wie ik ben en hoe ik heet - Jonas Winterland


Dat de vierde single uit Zwaartekracht en andere verzinsels van Jonas Winterland nu uitgebracht wordt, is geen toeval. Immers, met de Werelddag Dementie morgen in het verschiet, werkte de man samen met de Alzheimer Liga Vlaanderen. De clip toont jeugdherinneringen die af en toe flou in beeld worden gebracht en ook tekstueel sluit het nummer perfect aan bij de thematiek natuurlijk. Muzikaal valt vooral de lichte elektronische ruis op die het nummer spannend en hedendaags maakt en het extraatje levert dat dit een geschikt "lied van de week" maakt.

Je kan het album Zwaartekracht en andere verzinsels hier kopen.

Lyrics:

Op alle plaatsen waar ik ben geweest
Kon ik niet lang blijven
Als ik daar was zonder jou
Van alle dingen die ik heb beleefd
Wil ik alleen onthouden
Wat ik deed met jou
Maar als ik later ouder ben
Bestaat de kans dat ik niet langer weet
Wie ik ben en hoe ik heet


Vroeger kon ik dromen over niets
Eindeloos verlangen
Er was geen tijd tekort
Nu maak ik steeds lijsten in mijn hoofd
Van alles wat er zal vervagen
Als ik ouder wordt
Maar waarom zou ik ouder worden
Als ik na verloop van tijd vergeet
Wie je bent en hoe je heet


Heel ons leven lang doen wij ons best
Om sporen na te laten
Zo dat iemand ons mist
We schrijven onze namen in het zand
Waarna ze door het water
Worden uitgewist
En toch wil ik ouder worden
Maar alleen zolang je niet vergeet
Wie ik ben en hoe ik heet

Geen opmerkingen: