26 september 2010

Blogstokje : mijn allereerste CD

Bij deze start ik een nieuw blogstokje (hoewel de kans bestaat dat het al ergens bestaat en rondgaat). Bedoeling is dat je teruggaat in de tijd, naar de allereerste CD die je ooit kocht. Laat ons weten welke dat was, en haal gerust herinneringen op, bespreek ze nog eens, laat er ons iets moois uit horen en/of zien of doe iets origineels betreffende die CD (je mag van mijn part een remix maken van alle nummers, de platenhoes versieren, verbeteren of herontwerpen,...) Daarna geef je dit stokje door aan 10 andere bloggers, en zo verspreidt dit blogstokje zich hopelijk snel...


Dit was alvast de allereerste CD die ik kocht :






Ik was toen 17, en kocht mijn eerste stereoketen. Voorheen had ik me beholpen met een radio-cassetterecorder en plaatjes luisteren deden we op de platenspeler van mijn ouders. Zowel mijn broer als ik zouden een stereo kopen, waarvoor we lang gespaard hadden. Omdat het toen zeker nog zo was dat heel wat aankopen goedkoper waren in Nederland dan hier, en Terneuzen nu niet bepaald veraf is, reden onze ouders met ons naar het Noorden. In de winkel waar we onze stereo's kozen (mijn broer een Philips, maar wat ik koos weet ik niet meer...), kregen we gratis een cd bij onze aankoop, en dan nog wel een cd naar keuze (gelimiteerd tot een bepaald bedrag, dat spreekt voor zich). Ik was toen helemaal weg van de singles Bed of nails en Poison van Alice Cooper, die in mijn jonge oren "gevaarlijk" klonken, ruig en meer van die dingen... Vandaag ben ik al veel meer gewoon, maar toen... breek me de bek niet open. Uiteindelijk hoorden we bij ons thuis vooral top 30-muziek, keken we naar AVRO's Toppop en later naar Veronica's Countdown... En dus koos ik Trash, een album dat ik de eerste maanden heel veel beluisterde (ik had dan ook niet zo veel keuze hé...)
De cd heb ik allang weggegeven, maar vreemd genoeg (ik liep met het idee voor dit blogstokje al de hele week rond) hoorde ik toevallig deze morgen op Studio Brussel nog eens Poison...



Poison - Alice Cooper



Bed of nails - Alice Cooper


Ik geef het stokje hierbij door aan Django, Rien, Plutomeisje, Elke, Koop, Lievetje, Roen, Madrina, Kleine en Bavada.

5 opmerkingen:

elke zei

Leuk! Maar ik zal toch eens moeten denken welke cd ik als eerste gekocht heb. Ik weet wel nog welke ik als eerste gekregen heb en ik weet ook nog welke cassette ik als eerste kocht (ja, we zijn oud natuurlijk). Het wordt tijd om mijn cd-hoop eens te bekijken.

Madrina zei

Voila sie, ik heb het blogstokje aanvaard. En ik heb gewoon aan elke bloglezer gegeven, mss blijft jouw ideetje dan langer in blogland circuleren hé.

Sven zei

Ik zag het inderdaad al verschijnen op je blog... Leuk !
En ja hoor, jouw idee om het gewoon aan iedereen te geven vind ik heel goed. Als het maar blijft circuleren hé :)

Unknown zei

Met vertraging, maar 'k heb mijn eerste-cd post ook geschreven (en geblogd) vandaag. :)

Anoniem zei

Wil alleen maar zeggen wat een geweldige blog heb je hier! Ik heb al heel veel tijd, maar uiteindelijk besloten om mijn waardering voor uw werk te laten zien! Thumbs up, en houd het gaan!