30 november 2009

8tracks : Monthly mix (nov 2009)

Last month's monthly mix was replaced by a special Halloween mix, but we're back now with tracks that got to me in the past month...
De vorige maandelijkse mix werd al meteen iets speciaals (een Halloween mix), maar we pikken de draad weer op met nummers die me deze maand vooral bijbleven...





1. Song away - Hockey : tomorrow's just a song away. Lied van de week 45

2. Little lion man - Mumford & Sons : lied van de week 46 en één van de opzwependste folknummers van de laatste maanden

3. I and love and you - The Avett Brothers : via een Facebookvriend ontdekt en sindsdien meermaals gedraaid, dit gehele gelijknamige album. Prachtige rootsmuziek en het valt me helemaal niet moeilijk toe te geven dat ik al op voorhand geïntrigeerd was door de titel...

4. Ik ben liever traag - Abuyst : dit blijft toch mijn favoriet nummer van mijn musicerende collega

5. As long as it takes - Isbells : één van de prachtigste Belgische debuten sinds lang, en helemaal aansluitend bij mijn tijdsgeest, waarin ik helemaal ontvankelijk ben voor dit soort muziek

6. Time to go - John Vanderslice : hiermee sloot John Vanderslice zijn fijn concert in café Video af

7. Envoi - Absynthe Minded : een bewerking van een gedicht van Hugo Claus, zo ontdekte ik achteraf, en bovendien deels gefilmd op minder dan een kilometer van mij (de Visserij en het Keizerpark). Lied van de week 47

8. So long sad sack - Dayaks : een singletje van een garagerockbandje uit België, halfweg de jaren '60, nu heruitgebracht als welkomstgeschenk op de CD- en platenbeurs gisteren in het ICC-gebouw in Gent, waar ik op zoek ging naar There will always be a small time van Corin Raymond, dat album niet vond, maar uiteindelijk met enkele andere aanwinsten thuiskwam...

9. Icon - Daan : lied van de week 48

10. Gold rush - Basia Bulat : de nieuwe single van deze Canadese betoverende dame, die mij op Kraakpand 4.4 in de Handelsbeurs helemaal voor zich won. In januari komt haar nieuw album, Heart of my own, uit en daar kijk ik nu al reikhalzend naar uit...

Geen opmerkingen: