05 augustus 2009

Calvarie voor The Low Anthem

Enkele maanden geleden won ik een AB concertcheque van 10 euro (geldig tot het einde van dit jaar). "Leuk", dacht ik, "daarmee kan ik eens een concertje meepikken in de AB, dat komt er anders toch nooit van..." Maar dat bleek uiteindelijk toch een beetje een calvarietocht, om mijn cheque te verzilveren...
In de concertagenda zag ik dat op 24/9 (een donderdag, dus dat kwam mooi uit voor mij) The Low Anthem optreedt in de ABClub. Nu ben ik dol op deze band (zie lied van deze week), dus dat was mooi meegenomen.
Op de site van de Ancienne Belgique las ik dat de AB concertcheque enkel gebruikt kan worden aan de ticketshop (in Brussel) en aan de avondkassa (als het concert tenminste niet uitverkocht is), maar gelukkig ook in de Fnac. Dus toog ik gisteren naar de Fnac, waar een vriendelijke dame uitlegde dat voor de concerten in de Club er maar een beperkt aantal plaatsen zijn, deze doorgaans snel uitverkocht zijn en dat de Fnac daarom zelden tickets voor de Clubconcerten krijgt.
Na mailen en telefoneren bleek er inderdaad maar één mogelijkheid : zelf een ticket halen in Brussel of iemand erom sturen. Maar er waren slechts 21 kaarten meer en aan de telefoon kon ik geen kaart reserveren die ik dan zou betalen aan de ticketshop (zelf of via familie die in Brussel werkt). De man aan de telefoon verwachtte dat het concert trouwens tegen het einde van de week uitverkocht zou zijn...
Rondbellen naar mijn ouders die allebei in Brussel werken, had ook geen resultaat : mijn vader is met verlof en mijn moeder kan over de middag niet weg (de ticketshop is doorlopend open van 11u tot 16u in de vakantie).
En dus ben ik maar vroeger gestopt en heb ik een tripje gemaakt naar Brussel, waar ik gelukkig nog een kaart kon kopen...
Gelukkig is The Low Anthem zoveel moeite waard...

Don't let nobody turn you 'round



This god damn house



To the ghosts who write history books



Cage the songbird



Sawdust saloon

Geen opmerkingen: