20 februari 2011

Lied van de week : week 7 - 2011

Fragile No. 4 - Dustin O'Halloran




Net als met Mogwai enkele weken geleden, koos ik deze week voor een instrumentaal nummer, al is het ditmaal wel een heel ander genre... In 2006 kocht ik van Dustin O'Halloran Piano solos 2, en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Het zijn weliswaar composities waarbij menigeen spontaan aan klassieke muziek gaat denken, maar zelf voel ik vooral de melancholie zoals die zo mooi verspreid wordt in Duyster. Komende week brengt hij zijn nieuwste album, Lumière, uit en ik kijk er al reikhalzend naar uit om dat in zijn geheel te horen. Dit nummer, dat een vriend op Facebook postte, laat alvast het allerbeste vermoeden...

Je kan het album Lumière
hier kopen (of vandaag voorbestellen).

1 opmerking:

Linn zei

Het is hier maar stil de laatste tijd. Geen nieuws, goed nieuws?