02 juni 2009

Re:play (6)

Orbital must have been one of those '90s bands which I have listened to endlessly on Saturday evenings before going out, or playing loud on my car cassette deck when driving around in my very first car. The playful music they have been delivering, especially in this still magically sounding "The box", always made my day !



Ik kan me nog goed voorstellen hoe ik op zaterdagavond voor het uitgaan nog snel even luisterde naar bands als Orbital, of hoe ze in mijn allereerste auto vaak luid speelden op mijn radiocassette, met het raam wijd open en "cruisend" langs de Vlaamse wegen. Ik vond hun nummers vaak heel erg speels, alsof het een soort twintigste-eeuwse kinderliedjes waren. In dit nummer, The box, hoor je geen vocals, en toch staat op de hoes dat de vocals dor Grant Fulton en Alison Goldfrapp gezongen werden... Ook een grapje van de gebroers Hartnoll, de mannen achter Orbital ?

The box (mp3) - Orbital

Geen opmerkingen: