10 januari 2009

Welcome Wagon


"Produced by Sufjan Stevens" the album sleeve tells me. It reads like a garantuee for quality, and it probably is... After having read about it and having listened to it on Luisterpaal, I decided to treat myself to the album "Welcome to the..." by Welcome Wagon. And it's definitely an album you'll enjoy listening to again and again. It breathes the music of gospel, americana and American folk music, and it has some surprising covers on it ("Half a person" - The Smiths ; "Jesus" - Velvet Underground).

Welcome Wagon : daar had ik al heel veel goeds over gehoord. Geproduceerd door Sufjan Stevens, het lijkt een kwaliteitsgarantie, en misschien is het dat ook wel... Op Luisterpaal had ik dit album al voorbeluisterd, en ik besloot deze CD aan te kopen, en dat is een goeie keuze gebleken, nu ik dit juweeltje al enkele malen herbeluisterd heb vandaag.
Hele, mooie, eerlijke liedjes waaronder covers van The Smiths (Half a person) en Velvet Underground (Jesus) laten je steeds weer genieten, en dit is werkelijk een pareltje :

Sold! to the nice rich man (mp3) - Welcome Wagon

Je kan het album hier kopen
You can buy the album here

Geen opmerkingen: