03 januari 2009

Muzikale mailbox (1)

In deze nieuwe rubriek post ik elke week (of toch ongeveer elke week) mp3s die mij werden toegezonden door artiesten, ter promotie. Dat zijn er vaak veel, dus soms zal het een selectie worden. Omdat het vaak ook in het Engels is dat ik aanvragen krijg (de meeste van deze artiesten kennen mij van And the ass saw the angel), zal ik ook telkens wat tekst in het Engels toevoegen.

Hier volgt een eerste selectie :

Already late (mp3) - Antiqcool

This UK based independant band is formed around a singer/songwriter who just likes to collaborate with any of his friends to make the music they like. They describe their music as "The Police arrest Fleetwood Mac defended by Crosby Stills and Nash in Simon and Garfunkel's Crowded House"


Antiqcool is een Brits project van een singer/songwriter die af en toe met muzikale vrienden samenwerkt of op zijn eentje songs opneemt. Je hoort op zijn MySpace enkele tracks, die zijn voornaamste invloeden (The Police, Fleetwood Mac, Crowded House,...) inderdaad duidelijk laten horen. Deze band heeft nog geen platencontract, en ik heb ook geen informatie omtrent concerten, maar hey, dit is een fijn nummer, en dat laat ik altijd graag horen...

Komodo (mp3) - Hermanos Inglesos
Komodo (The Toxic Avenger remix) (mp3) - Hermanos Inglesos

Hermanos Inglesos are real life brothers Cédric and Didier Engels, resident DJs at the Culture Club in Ghent (Belgium) and winners of the 2004 Belgian edition of Diesel-U-Music Awards. They have just signed with Fine Day records and this is their first release, with remixes added by French producer The Toxic Avenger, label mates Plastic Operator and Acidkids. You can buy the songs here


Dit brengt ons dichter bij huis, meer bepaald in de Culture Club in Gent, waar de broers Cédric en Didier Engels resident DJs zijn. Als Hermanos Inglesos traden ze al vaak op (op de Gentse Feesten b.v.) en nu hebben ze een nieuwe single uit, die bovendien vergezeld is van 3 remixes (door The Toxic Avenger, Plastic Operator en Acidkids). Mijn favoriete remix krijg je er meteen bij...

Volgende week meer...

Geen opmerkingen: