28 januari 2009

Lied van de week : week 5 - 2009

The fear - Lily Allen


Onmiskenbaar Lily Allen : die gedachte overvalt je van zodra je haar stem hoort in alweer een poppy nummertje dat zich klemvast verankert in je brein. Dit is nog maar eens (net als Smile en LDN) zo'n nummer dat de hele dag door je hoofd blijft spoken, of je het nu leuk vindt of niet.
Het beste nummer van het jaar is het beslist niet, maar je zal mij niet gauw horen klagen, want het blijft aanstekelijk, vrolijk, lekker meezingbaar en het heeft tenminste nog wat om het lijf...
Lily Allen ziet eruit als het ondeugende vriendinnetje dat met de jongens mee mag doen omdat ze zo lekker koel is, kattekwaad durft uit te halen waar diezelfde jongens alleen maar over pochen dat ze het ooit eens zullen doen en omdat ze ook zo onbereikbaar is. Niemand van de jongens wil echt haar liefje zijn, want dat is toch net iets te link... En ze is ook niet echt knap, maar zeker ook niet lelijk. Ze heeft iets, maar wàt precies ? Ze is lekker onweerstaanbaar, uiterst geschikt voor al je platonische genegenheid...
En dan de tekst van dit nummer : net als in de vorige singles is het heel erg Brits, het soort humor voor gegarandeerde binnenpretjes...

Het nummer zal ook te vinden zijn op het nieuwe album It's not me, it's you dat uitkomt op 9 februari en dat je hier kan bestellen.

Lyrics :

I want to be rich and I want lots of money
I don’t care about clever I don’t care about funny
I want loads of clothes and fuckloads of diamonds
I heard people die while they are trying to find them

I’ll take my clothes off and it will be shameless
‘Cuz everyone knows that’s how you get famous
I’ll look at the sun and I’ll look in the mirror
I’m on the right track yeah I’m on to a winner

[Chorus]
I don’t know what’s right and what’s real anymore
I don’t know how I’m meant to feel anymore
When do you think it will all become clear?
‘Cuz I’m being taken over by the fear

Life’s about film stars and less about mothers
It’s all about fast cars cussing each other
But it doesn’t matter cause I’m packing plastic
and that’s what makes my life so fucking fantastic

And I am a weapon of massive consumption
and its not my fault it’s how I’m programmed to function
I’ll look at the sun and I’ll look in the mirror
I’m on the right track yeah we're on to a winner

I don’t know what’s right and what’s real anymore
I don’t know how I’m meant to feel anymore
When do you think it will all become clear?
‘Cuz I’m being taken over by the fear

Forget about guns and forget ammunition
Cause I’m killing them all on my own little mission
Now I’m not a saint but I’m not a sinner
Now everything's cool as long as I’m getting thinner

I don’t know what’s right and what’s real anymore
I don’t know how I’m meant to feel anymore
When do you think it will all become clear?
‘Cause I’m being taken over by fear

Geen opmerkingen: