05 januari 2007

Nijlpaarden zijn niet compatibel met een baby

Op basis van observaties bij 2 (eigen) kinderen veralgemeningen maken, is wetenschappelijk niet correct, maar hé, dit is geen wetenschappelijk tijdschrift, maar een blog...
Bij ons bezoek gisteren aan de Antwerpse Zoo, bleek het binnenverblijf van de nijlpaarden, waar de beesten nogal van zich lieten horen (met veel geplons vooral...), niet echt de favoriete stek voor mijn zoontje van 1 jaar.
Ik herinner me dat toen mijn dochter klein was (hooguit 2 jaar) ze ook niet zo tuk was op het nijlpaardenverblijf, nadat één nijlpaard daar eens oorverdovend gebrul ten beste had gegeven.
Allebei mijn kinderen waren/zijn helemaal weg van de dierentuin en zowat alle dieren, behalve dus deze logge viervoeters...

PS Laat ik van de gelegenheid nog maar eens gebruik maken om iedereen kennis te laten maken met het (lange) stadsgedicht van Ramsey Nasr naar aanleiding van de verjaardag van de zoo. (ook als podcast te beluisteren)

Geen opmerkingen: