20 februari 2010

Beautiful blogger award

Via een beetje een vreemde weg "kreeg" ik deze beautiful blogger award van "Kleine", en ik wil die vooral gebruiken om enkele blogs die ik heel erg waardeer te nomineren (en zo in het zonnetje te zetten).

Dit is wat je moet doen als je de award krijgt :
  • Bedank de blogger die je de award heeft gegeven.
  • Zet de award op je blog.
  • Link de persoon die je heeft genomineerd.
  • Deel 7 interessante “facts” over jezelf.
  • Nomineer 7 andere bloggers.

Dit zijn de 7 (al dan niet interessante) facts over mezelf, en ik zorg er een beetje voor dat het niet allemaal evidente, al-lang-bekende facts zijn... :


  1. ooit voetbalde ik (één jaar) en ik was ook ooit scheidsrechter (een jaar of 6, 7...) : écht waar !
  2. ik heb een eerste persing van het debuutalbum van Einstürzende Neubauten (Kollaps) : ik kocht eigenlijk een latere persing, maar door een fout in de winkel was die al weg, en zat er op de plaats een duurdere eerste persing, die ik toch tegen de gewone prijs meekreeg. Nu vind ik dat zelf niet zo belangrijk, maar echte vinylfreaks gaan hier vast van uit de bol...
  3. in een doos in mijn "archief" zitten enkele onafgewerkte verhalen / romans : ik vrees echter dat ze nooit af zullen raken, en gepubliceerd (al dan niet posthuum) zit er ook niet in...
  4. ik kan niet dansen, behalve op drum 'n bass : daarop hoor je te bewegen zoals ik meestal dans als ik me helemaal laat gaan, bleek... Trots was ik toen !
  5. de vrouw op wie ik verliefd ben, heeft géén idee...
  6. ik kreeg als kind ooit een tekening van een verpleegster, op het formaat van een postkaartje, geplastificeerd en al (we spreken hier wel over eind jaren '70, begin jaren '80), met daarop een leeuw en de tekst "Sven, stilzitten als deze leeuw zou jij moeten kunnen doen". Ik ben het kaartje al heel lang kwijtgeraakt, maar ik heb het altijd onthouden. Ik kroop namelijk onder bed toen ze met het spuitje of zo kwam... Ik wou dat ik kon terugvinden wie die verpleegster was (als ik het me goed herinner, deed ze toen stage, en het was in de kinderkliniek van het UZ -toen nog AZ- Gent). Als ze dit toevallig leest : mail me a.u.b. !
  7. zoals de vorige generatie weet waar ze waren toen ze het nieuws hoorden van de moord op president Kennedy, zo herinner ik me nog precies waar ik vernam dat Kurt Cobain zelfmoord pleegde, én waar en hoe ik vernam dat er vliegtuigen in het World Trade Center gevlogen waren

De blogs die ik wil nomineren zijn (ik beperk me voor het gemak tot de nederlandstalige) :


  1. Roen's ranch : een heerlijke muziekblog van de man die mij wegwijs maakte (en nog steeds maakt) in all things roots
  2. The blues are still blue : ook al een muziekblog, van een Nederlander die sinds de geboorte van zijn kindje jammer genoeg maar sporadisch meer blogt, maar die me ook enkele mooie liedjes heeft leren kennen. En hij heeft een zwak voor "lieve Franse meisjes"
  3. Disfunctionele huismoeder : zo chagrijnig en tegelijk ad-rem, je mag het niet gedroomd hebben dat je ermee moet samenwonen, maar kostelijk om lezen is het wel...
  4. Mama, ik heb ADHD : beste vriendin, beschouw het als een aanmoediging om nog eens wat méér te bloggen. Ik geniet ervan, en het is leuk om op die manier eens op een andere manier op de hoogte gehouden te worden van jullie leventje, daar zo ver weg...
  5. Misantropia : de baseline "Zagende vrouwen, of wat dacht u misschien?" zegt helemaal waar het om draait... heerlijk !
  6. Over madrina's eigen kleine fijne wereld... : af en toe een gekke gedachte of een onverwachte bedenking, meer moet dat toch echt niet zijn ?
  7. bartvandamme.be brengt de fun terug in fundamentalisme : soms een sarcastische of ironische blik op de actualiteit, wekelijks een bijzondere foto-definitie van een Nederlands woord en af en toe een inkijk in het privé-leven van de man die niet eens Bart Van Damme (bavada) heet

Veel plezier ermee !

Geen opmerkingen: