25 mei 2018

Belgian connection


Een album sampler in de vorm van een EP, als teaser voor het album dat later verschijnt, dat is zelden iets waar ik veel aandacht aan besteed. Maar één van de tweeps die ik volg maakte me hier attent op, ik luisterde ernaar en besloot deze keer een uitzondering te maken.
Drie songs zijn hier terug te vinden, Belgische drum 'n bass en het is (eindelijk) niet eens Netsky wat de klok slaat. Integendeel, de drie nummers zijn een stuk interessanter dan wat onze bekende landgenoot meestal loslaat op zijn publiek. En deze liedjes staan heel wat dichter bij de drum 'n bass die ik vroeger, in de jaren negentig, zo vaak beluisterde. 
Aversive teert in de beste Ed Rush- en Optical-stijl op een pulserend ritme, al laat Bredren de typische diepe bassen van voornoemde grootheden achterwege. Die zijn dan wel weer prominenter aanwezig bij M-Zine en Scepticz (Welter). Ietwat verrassender is Blitzkrieg van Lavance, dat heerlijk speels klinkt en een breder spectrum binnen het genre aanboort.
Deze EP maakt alvast benieuwd naar het volledige album, dat bij Lifestyle uitgebracht wordt op 31 mei.

Beluister de EP hieronder:

Geen opmerkingen: