04 april 2010

Lied van de week : week 13 - 2010

Kaufman's ballad - Megafaun

De voorbije week hoorde ik vaak op de radio een liedje dat me heel bekend voor kwam, maar dat ik maar niet thuis kon brengen. En toch, wist ik, kén ik dit en er kwamen vage herinneringen naar boven. Tot ik eindelijk gisteren wist welk nummer het was : Kaufman's ballad van Megafaun, de groep die ik onlangs nog live aan het werk zag in de Vooruit en waar ik toen ook al gegrepen werd door dit nummer. Een terecht lied van de week dus... !
Dit is ook echt zo'n nummer waarbij het zalig wegdromen is, meegevoerd worden door de wind en de muziek, met uitzicht over desolate verre landschappen met groene heuvels, bossen en heel veel water.
Op de video krijg je het als tweede nummer te horen...

Je vindt het nummer op het album Gather, form & fly, dat je hier kan kopen.

Lyrics :

Clouds cover stars
And hide their hopeful flickering
Trunk of our car
An angel who has lost his wings

And he will shine tonight

Lone barren tree
Of a prophet who interprets dreams
Laid at its feet
An angel soaked in gasoline

And he will shine tonight

Smoke starts to clear
Clouds refuse to disappear
Dark desert night
This fire is our only light

A fallen angel burning bright
Amongst the sands that took his life
Flames wear down, about to die
Pyre is putting up a fight
We had no choice we had to try

Geen opmerkingen: