29 juli 2020

Courtney Marie Andrews


Ooit stelde mijn lief me de vraag wat ik zou doen als het uit zou geraken, of ik dan terug de draad zou opnemen en iemand anders zoeken (en op welke termijn?) of voor altijd relaties afzweren. Eerlijk gezegd kan ik het me niet eens voorstellen dat dat nog ooit zou gebeuren ; dat één van ons sterft en de ander alleen achterblijft, lijkt me een veel aannemelijker scenario.
Wat ik weet dat ik niet zou doen, is een breakup-album uitbrengen, voornamelijk omdat ik geen noot muziek kan lezen, schrijven of spelen en mijn zangkwaliteiten overtreffen ternauwerdoor die van een kat wiens staart klem komt te zitten tussen de deur. Voor wie wel over de nodige kwalificaties beschikt, blijkt het nochtans een veelgekozen optie. Courtney Marie Andrews, een singer-songwriter uit Phoenix, Arizona, mag nu ook aanschuiven in dat rijtje artiesten. Met Old flowers schrijft ze over een stukgelopen lange relatie en dat doet altijd zeer, in het beste geval ook een beetje bij de luisteraar.
Met songs als Guilty, If I told (wat hou ik van hoe ze haar stem moduleert bij het begin van het refrein, het snijdt zelfs een beetje door de ziel) en It must be someone else's fault zit de kans er in dat u kan meevoelen met haar pijn. Ook het trage, slepende How you hurt kan dat klusje prima opknappen. Zelfs de instrumenten lijken mee te rouwen.  
Zomeravonden vragen voor de meeste mensen om vrolijke liedjes en dan zal deze plaat niet meteen snel ter hand genomen worden om de avond mee op te vrolijken. De herfst lijkt een beter jaargetijde voor deze muziek maar misschien betekent tijdloos ook seizoensloos... Uiteindelijk houdt liefdesverdriet ook geen rekening met de positie van de aarde ten opzichte van de zon.

Je kan het album hier kopen via haar Bandcamp-pagina en alvast hieronder beluisteren:

Geen opmerkingen: