15 mei 2020

Deacon Blue


Het was bij het schrijven van de review van gisteren dat ik per toeval ontdekte dat Deacon Blue ook net een nieuwe plaat uit heeft. Nieuwsgierigheid mag dan de kat gedood hebben, mij leek ze geen kwaad te kunnen. En dus luisterde ik naar City of love en het beviel me.
Het is niet dat dit een baanbrekende of heel verrassende plaat is, integendeel: het vertrouwde geluid van de Schotten is hier ook weer in ruime mate aanwezig en dat levert gewoon goeie popsongs op. Echte uitschieters zijn er niet, al vallen de titelsong, Hit me where it hurts, afsluiter On love en vooral A walk in the woods (dat gaat lopen met de award voor beste song op deze plaat) wel wat meer op. En in Wonderful moet ik denken aan Tom Helsen en hoe graag ik zijn zachte liedjes als een streling hoor.

Beluister hieronder het volledige album:

Geen opmerkingen: