21 mei 2019

Pauzetoets

Sinds eind januari verscheen er niets meer op deze blog. Het waren hectische maanden en ik vrees dat die tijd nog (lang) niet voorbij is. En dus moest ik de pauzeknop induwen. Eventjes niet meer bloggen, hoe raar dat ook voelde, was nodig. Het is niet voor het eerst dat ik achterop raakte en aanvankelijk had ik het idee om de klaargezette posts op een later tijdstip af te werken en te publiceren, zoals ik dat in het verleden ook al gedaan heb als het even te druk werd.
Maar dit keer is anders. Verscheidene redenen maakten dat ook dat er niet meer van kwam en stilaan rijpte het idee dat ik het misschien gewoon even moest loslaten. En dan zou ik wel zien waar ik uit zou komen. Zelfs deze post om dat alles aan te kondigen, kwam er niet van, ik had simpelweg de energie niet ervoor.
De redenen voor het indrukken van de pauzetoets zijn divers en ze zijn niet allemaal negatief. Ja, er zijn al een hele tijd problemen op het werk die mijn aandacht en energie vreten, die me uitputten (zoveel zelfs dat ik opnieuw meer hartklachten heb, al zijn die natuurlijk ook een combinatie van diverse factoren). Maar er was ook de aankoop, samen met mijn lief, van een huis, iets wat vrij plots gebeurde en onverwacht, het was altijd al een plan voor later, maar toen zagen we een buitenkans, een huis zoals we er één droomden (in onze min of meer realistische dromen). En dus moest er vanalles geregeld worden en ook dat vraagt energie en tijd.
Hoe het nu verder gaat, weet ik zelf (nog) niet. Voorlopig blijft de pauzeknop ingedrukt en als ik hem ooit weer loslaat, zal deze blog er wat anders uitzien. Misschien doe ik geen reeksen meer zoals "lied van de week" of "twintig parels per maand" die een ritme opleggen en bepaal ik liever zelf het ritme, post ik enkel als ik daar zin en tijd en energie voor heb. Alles van hoe de blog totnogtoe was, wil ik loslaten en dan pik ik wel weer op wat op dat moment voor mij werkt en waardevol is, dus sommige rubrieken zullen verdwijnen (vermoed ik) en we zullen zien, samen, wat er overblijft en wat er misschien nieuw wordt (misschien ook tijd dan om de lay-out eens te veranderen?).
De Facebookpagina van De Ongeletterde Wanhoop blijf ik intussen gebruiken om daar dingen kwijt te kunnen waartoe ik nog niet kom om er echt een blogpost van te maken, evenals op mijn Twitteraccount (die toch al niet exclusief voor de blog was).
Mij muziek toesturen mag uiteraard nog steeds (ik ga niemand dat verbieden) maar ik kan momenteel op geen enkele manier garanderen dat ik er iets over schrijf of het zelfs meld op de Facebookpagina. Sorry voor wat ik al kreeg en dus geen aandacht heb kunnen schenken...


Geen opmerkingen: