17 januari 2019

Retro review: Biohazard


Toen ik Music Mania, een platenwinkel in Gent waar je echt veel vinyl kon en kan kopen, zo goed als wekelijks bezocht, leerde ik er veel kennen dat me voorheen onbekend was. Eén van de bands waardoor ik in die tijd geïntrigeerd raakte en waarvan ik een plaat kocht is Biohazard. Ik zag hen bovendien live op Pukkelpop later dat jaar. En de vinyl versie van State of the world address in mijn bezit, is doorzichtig oranje en zit in een plastic hoesje, waardoor je het prachtig gekleurde vinyl meteen ziet.
Daarmee behoort deze plaat tot het verzameling gekleurd vinyl waar ik best wel trots op ben en ook muzikaal is het nog steeds een aangename plaat waar ik erg blij mee ben. Hun mix van hardcore punk en heavy metal klinkt erg potent en dat is al meteen duidelijk vanaf de opener en titeltrack. Tijdens hun optreden kon ik vaststellen dat ze ook live een tomeloze energie tentoonspreidden, alsof ze elke minuut van elke dag bijzonder boos zijn. Vooral toenmalig frontman Evan Seinfeld bleek een begeesterend performer die zijn band op sleeptouw nam voor een concert dat als een mokerslag in het gezicht aankwam.


Beluister hieronder het volledige album:

Geen opmerkingen: