29 maart 2018

Laurence Jones


De Liverpudlian Laurence Jones heeft net zijn zesde album uit. The truth neemt ons verder mee op het pad van bluesrock dat hij al sinds zijn debuut in 2012 bewandelt. Dat doet hij bij momenten met doorleefde, heerlijk rockende songs waarbij Jeff Healey niet veraf lijkt (What would you do), helaas soms ook in naar mijn smaak wat te platte, afgelikte songs die iets te nadrukkelijk richting hitparades en tienerblaadjes lonken (Don't you let me go). Ook bij de rustige songs zien we dat het alle kanten op kan: ik hou niet zo van de klefheid van Take me maar kan wel waarderen hoe hij zich beter weet te beheersen op Hold me close
Er staat geen enkele slechte song op deze plaat en bluesrock is natuurlijk sowieso een moeilijk genre waarvan de paden al redelijk platgetrapt zijn, dus de poging van Laurence Jones om daar iets aan toe te voegen is op zijn minst verdienstelijk. Af en toe slaagt hij daar goed in, doorgaans is dit een lekker in het oor liggend album dat gerust tijdens andere bezigheden op kan staan zonder je uit je concentratie te halen en af en toe klinkt het net iets te gladjes naar mijn smaak.

Beluister hieronder het volledige album:

Geen opmerkingen: