22 november 2017

Muzikale mailbox (17)

Er zit de laatste tijd weer heel wat muziek in mijn mailbox en het is dus tijd om daar enkele dingen uit te selecteren:


Het eerste nummer dat ik onder de aandacht wil brengen, is Happy illusions van Lavender Child, een feeëriek nummer dat zich traag ontvouwt. Het wordt bovendien voorzien van een clip die doet wegdromen en me ook wel een beetje doet denken aan de Sirenen in de film O brother where art thou. Lavender Child is afkomstig uit het Canadese Toronto.
Het nummer zal te vinden zijn op de EP Reflections die uitkomt op 1 december.


Bülow is een 17-jarige Nederlandse (Megan Bülow) die al een debuutplaat uitheeft (Damaged vol. 1), waaruit deze single This is not a love song komt. Haar muziek past helemaal in de poptraditie van het moment. Pretentieloze muziek is dit dus, maar daar houden we ook af en toe wel eens van. En mijn dochter zou wel eens weg kunnen zijn van deze song...


Kunde is een Gentse artiest die zijn hiphop graag mellow lijkt te hebben, getuige deze single Mellow mind. Begin volgend jaar brengt hij zijn debuutalbum uit en dit is alvast een proevertje. Mij doet het een beetje denken aan het debuut van De La Soul (zij het dat de kwaliteit van hun plaat toch nog een stuk hoger lag) en Set adrift on memory bliss van PM Dawn

Geen opmerkingen: