28 november 2017

Electro blues tracks


Geheel toevallig stootte ik op deze verzamelaar van bluesmuziek die een electrobehandeling kreeg. Electro blues tracks, vol. 4 is blijkbaar al het vierde deel en het smaakt alvast naar meer.
De bluesnummers worden aangeleverd door artiesten als Boo Boo Davis, Big George Jackson, Harrison Kennedy en anderen, allen voor mij onbekend. Ook de remixers van dienst (ElectroBluesSociety, miXendorp,...) zijn voor mij nieuwe namen.  Maar van elk van hen denk ik: "hm, die moet ik nog eens verder beluisteren". Ze geven de soms rauwe bluestracks (zoals I'm so tired) een heel moderne feel en vibe en tillen de nummers zo de eenentwintigste eeuw in. Dit compilatie-album is werkelijk een ontdekking én een aanrader.

Beluister hieronder het volledige album:

Geen opmerkingen: