22 september 2016

The Bones Of J.R. Jones


Het niveau van The Black Keys of Jack White haalt hij weliswaar niet, toch kan The Bones Of J.R. Jones me meer dan bekoren. J.R. Linaberry, zoals de man volgens de burgerlijke stand heet, vist in de vijver waarin blues, gospel en folk samen vrolijk rondzwemmen. Hij lijkt die muziekgenres te eten, te drinken en te ademen.
Mijn favoriete song is The heat, die ik dan ook al op mijn gms pleurde om tijdens het fietsen naar het werk meermaals te kunnen beluisteren. Er zit meer dan genoeg drive in om me voort te jakkeren over de fietspaden. Maar ook het rustige Wedding song, dat zowat de tegenhanger moet zijn op deze plaat en geschreven werd de dag voor Linaberry zelf in het huwelijksbootje stapte, is een pareltje. I'm your broken dog mag dan al het even rustige vaatje tappen, de kwaliteit is hier een tikkeltje minder en het is de enige song die ik bij herhaalde beluistering durf weg te laten.
Spirit's furnace hengelt niet naar de eindejaarslijstjes en zal er derhalve ook niet terug te vinden zijn, maar op een mooie namiddag verlangt een mens soms naar niet meer dan dit soort plaatjes.

Je kan het volledige album hieronder beluisteren:

Geen opmerkingen: