18 februari 2016

Pinegrove


Zeven (volgens hun Facebookpagina) / Vijf (volgens hun Bandcamp) / Vier (volgens Wikipedia) muzikanten uit New Jersey die klinken als Beck in zijn lo-fi periode, veelbelovender wordt het zelden. Pinegrove klinkt zeurderig en toch weer niet, houdt de slackertraditie in ere en weet te ontroeren door een soort indie-eerlijkheid die verloren gewaand was. 
Van die muzikanten, waarvan het aantal dus betwist lijkt, is de meest opvallende Evan Hall, wiens stem een belangrijke factor is in het geluid van de band. Zelfs bij de samenzang met de andere bandleden, zoals in het refrein van Then again, komt die er het sterktst uit. Ik waan me meteen weer in de jaren 90 toen ik Daniel Johnston, Guided By Voices, The Folk Implosion en Sebadoh ontdekte. Diezelfde charme bezitten deze Amerikanen en in nauwelijks 30 minuten, want zo lang duren de 8 songs samen, weten ze mijn hart voor zich te winnen. Dit is een plaatje dat ik nog vaak ga beluisteren...

Beluister hieronder het volledige album:

Geen opmerkingen: