07 november 2015

Harlowe


Colin H. Van Eeckhout (van Amenra) mag dan al de mij bekendste naam zijn onder de groepsleden van Harlowe, het is Lucy Ann Kinsella die alle aandacht naar zich toe zuigt op de titelloze debuut-EP van de gelegenheidsgroep. De Londense heerst met haar prachtige stem over de meeste songs. 
De band bestaat verder uit Tim Bryon (drummer bij The Black Heart Rebellion) en Lennart Bossu (ex-Janez Detd. en huidig lid van Amenra). Al die referenties doen zware gitaren vermoeden en oorverdovende songs, maar de vijf liedjes op deze plaat zijn eigenlijk best radiovriendelijk. Maar vooral zijn ze bijzonder mooi. Here before drijft op de zwoele stem van de zangeres, die je als luisteraar meetrekt in deze song. Machteloos zink ik in een moeras waarin ook een bloedsong als The morning call blijkt te wonen. Zelden was jezelf verliezen zo zalig. De muziek lijkt eenvoudig, maar scoort toch een maximaal effect. Hypnotiserend is het meest passende woord.
De piano in Stare vormt een perfect duet met de stem van Lucy Ann. Daarna is het vooral de gitaar die ons bij de arm neemt en meetroont in de wereld van Providence, een instrumentaal nummer dat op eigen benen kan staan. Afsluiter She never left is als een diesel: slecht na 3 minuten komt het echt op gang en dan is al bijna gedaan. Maar de spanning die opgebouwd werd, wordt gelukkig ingelost.
Vijf songs slechts en dus grijp ik meermaals naar de repeat-knop. En ik wil dit graag live horen, want ik stel me een uniek concertervaring voor bij deze parels.

Je kan het album hier kopen via Consouling.

Geen opmerkingen: