29 november 2014

CC Menen: Wie zal ons redden? - Wannes Cappelle en Griet Op De Beeck


Samen met mijn lief bezocht ik vrijdagavond het gezamenlijke programma van Wannes Cappelle (zanger van Het Zesde Metaal) en Griet Op De Beeck, wiens boek Kom hier dat ik u kus ik onlangs las (en dat ik trouwens van mijn lief cadeau had gekregen) in het CC van Menen.
Tussen de solo gebrachte liedjes op gitaar door las Griet Op De Beeck voor uit dat boek en uit een kortverhaal dat ze voor deze show had geschreven. Wie zal ons redden? was (vermoedelijk de titel) en het werd in vier delen gebracht. Ik vond het voorlezen uit het boek minder leuk dan het boek zelf lezen, maar van het kortverhaal (dat ik dus nog niet kende) heb ik wel genoten: het was grappig, herkenbaar en ook wel knap geschreven.
Wannes Cappelle bracht enkele rustige liedjes, zoals Nie voe kinders, Genezen en Dag zonder schoenen. Soms kwamen ze daar sterker door naar voor, soms miste ik wel de arrangementen die je met een hele band kan gebruiken.

Geen opmerkingen: