09 oktober 2014

Lied van de week: week 41 - 2014

Moving on - James


Ik heb hele goede herinneringen aan Sit down van James, een erg mooie single uit 1991 (origineel overigens al eens uitgebracht in 1989). De band is sindsdien platen blijven maken, meestal zonder dat we daar hier veel over hoorden. Dit jaar nog brachten ze La petite mort uit en deze single daaruit bevalt me wel. Bovendien vind ik het een prachtige clip.

Je kan het album La petite mort hier kopen.

Lyrics:

Please don't get me started
Looking backwards to move on.
Strong yet open-hearted,
Accept leaving when leaving's come.


God didn't see it coming,
Never said I love you, hope you knew.
Now my bags are packed and my sails are tacked
And my course is marked by stars,


[2x]
I'm on my way,
Soon be moving on my way,
Leave a little light on,
Leave a little light on,


Time always unwinding,
All these dead lines in my mind.
Seeds and dreams we planted
Took for granted, didn't prove.


Walking down this road
When my pulse beats slow,
Hope to have you close at hand.
When this cycle ends,
Will it start again?
Will we recognize old friends?


I'm on my way,
Soon be moving on my way,
Leave a little light on,
Leave a little light on.


I'm on my way,
On my way, on my way, on my way,
Leave a light on,
Leave a little light on.


I'm on my way,
Soon be moving on my way,
Leave a little light on,
Leave a little light on.


I'm on my way,
On my way, on my way, on my way.
Leave a light on,
Leave a little light on,
Leave a little light on.

Geen opmerkingen: