02 januari 2010

8tracks mix : Monthly mix (dec 2009)

In this month's mix we have a lot of songs with "December" in the title, as well as some of the best featured songs on this blog for the past month...
In deze decembermix zitten niet alleen enkele van de nummers waarover ik postte de afgelopen maand, maar ook mooie nummers met december in de titel...




1. A long december - Counting Crows : dit blijft mijn absoluut favoriet decembernummer, met het elk jaar weer zeer toepasselijk "maybe this year will be better than the last"
2. The last of the melting snow - The Leisure Society : lied van de week 49
3. December - Basia Bulat
4. Ambling Alp - Yeasayer : lied van de week 51
5. Nightingale/December song - Sunset Rubdown
6. Deja - Helado Negra : het concert viel weliswaar tegen, maar dit blijft een mooi nummer...
7. Dimanche en Décembre - Stephan Eicher
8. Grol december - Egbert Meyers
9. December - Frida Hyvönen
10. As long as it takes - Isbells : lied van de week 50
11. Flirted with you all my life - Vic Chesnutt : nam een overdosis op kerstavond en stierf op kerstdag ; in dit nummer, dat in 2009 verscheen op At the cut, heeft hij het trouwens over zijn relatie met (verlangen naar) de dood
12. The ravens - Emily Jane White : prachtig concert gezien begin december vlak bij de deur
13. December - The Young Gods

2 opmerkingen:

Ellen zei

Nice. Googlen naar : isbells as long as it takes lyrics. Hier terecht komen. Secret hero concert zien. De wereld is gewoon vree klein. :) Groet, Ellen

Sven zei

Leuk... Ja, de wegen die naar mijn blog leiden, zijn soms ondoorgrondelijk...
Ga jij soms ook naar de Secret Hero Concerts ? Ik ga alvast naar Isbells kijken, alweer op amper 500 m van mijn deur... (net als het fantastische concert van Emily Jane White). Misschien zie ik je daar (wellicht zonder dat we het van elkaar weten...)
Groeten,
Sven