03 augustus 2009

8tracks : After the breakup mix

Zelfs als je de plaats die muziek inneemt in mijn leven, als gigantisch omschrijft, zou ik het nog een understatement durven noemen. Muziek is de levensadem van mijn dagen, zowel de goede als de kwade. Mijn collectie (op cassette, vinyl, compact disc,...) is bijzonder uitgebreid en ik zou amper iets daaruit kunnen missen. Haast elke song (of toch minstens op elke plaat minstens één song) raakt aan iets dat ooit of nog steeds van belang is of was in mijn leven. Sommige nummers raken me door wat ze me vertellen over mijn leven, andere door de schoonheid waarmee ze iets vertellen over hoe het leven kan zijn. Soms is het enkel de muziek die me aantrekt, soms de lyrics en vaak beiden...
In de voorbije maand heeft muziek mij bijgestaan. Bijstaan moet zowat het enige woord zijn dat echt recht doet aan wat muziek voor me deed... Ik verkeerde in alle staten (soms echt four seasons in one day zoals Crowded House ooit zong) en in al die staten was er muziek, waren er liedjes die het niet altijd zachter of draaglijker maakten, maar die er -buiten mij- een vertolking aan gaven, aan hoe mijn leven eruitzag.
De kunst om te begrijpen hoe deze nummers mij bijstonden, ligt erin ze op de juiste momenten wel of niet letterlijk te nemen. Er is altijd wel iets in de song dat zo treffend was...
Ik deel ze vandaag met jullie...



Out of love - Aberfeldy
You -
Das Pop
The last kiss -
Aidan Moffat & The Best-Ofs
Let me be the one -
Matthew Sweet
Ain't got you -
Solomon Burke
Can't get you out of my mind -
Ponoka
One more chance -
Bloc Party
Love will tear us apart -
Joy Division
According to plan -
I Love You But I've Chosen Darkness

Geen opmerkingen: