05 april 2009

Re:play (3)

The Walkabouts have been on my list of bands to follow ever since I heard their great album "Satisfied mind". They really blew me off my socks with that, and though they have sounded quite differently from time to time, I have kept a liking for this underestimated band.
One of their greatest songs to me is "The light will stay on" from their 1996 album "Devil's road".



Mijn kennismaking met The Walkabouts blies me echt van mijn sokken : Satisfied mind bleek het soort album dat je van tijd tot tijd blijft beluisteren, omdat werkelijk alles eraan goed zit. Sindsdien ben ik hen blijven volgen, en hun sound verschilt wel eens van album tot album, maar eigenlijk hebben ze me nog nooit teleurgesteld. Op het album Devil's road bijvoorbeeld uit 1996 wisten ze me alweer te charmeren, o.m. met dit prachtige, roadmovie-achtige The light will stay on. Chris Eckman en Carla Torgerson, de spil van de band, hebben stemmen die door hun complementariteit de songs verheffen. Hoewel beiden ook eens samen een album maakten (Swinger 500), is hun beste werk toch met The Walkabouts. Op Devil's road benaderen ze bij momenten ook de sfeer van de vroege Tindersticks, en kijk eens aan, Dickon Hinchcliffe, violist bij Tindersticks, blijkt op The leaving kind mee te spelen...

Je kan het album hier kopen / You can buy the album here

Geen opmerkingen: